Certificaat aanvragen tutorial (hack dan je i8910 met HelloOx 1.03) - Samsung i8910 Omnia HD User Forums 0){document.location.href='showthread.php?p='+cpostno;};} }">

i8910 HD Blog i8910 Omnia HD Firmware i8910 HD Themes Optimus 2X Forums Galaxy S Forums PSP Hacks PS3 Hacks

Go Back   Samsung i8910 Omnia HD User Forums > Samsung i8910 Omnia HD Discussion in your Language > Samsung Omnia HD Nederlandse discussie

Reply

LinkBack Thread Tools Display Modes
  #1 (permalink)  
Old 07-18-2009, 01:22 PM
Senior Member

gnusmas8910HD is on a distinguished road
Default Certificaat aanvragen tutorial (hack dan je i8910 met HelloOx 1.03)

Om gehackte en of unsigned applicaties en spelletjes te kunnen installeren, moet je bijna altijd eerst signen.
Dit betekent dat je via een GSM applicatie en/of PC applicatie een soort zegel plakt met daarin jouw IMEI code. Dan ben je gelegitimeert deze te installereren.

Je kan met een 17 capabilities certificaat ook HelloOx 1.03 en je i8910 gedeeltelijk hacken.

Check hier de totorial voor de optie die nu nog werkt...

hxxp://www.ipmart-forum.com/showpost.php?p=2728917&postcount=1

Copy de link in je internet explorer bowser (site werkt slecht onder firefox) en verander de xx in (jullie weten het wel)
Hoe te signen volgt hierna
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

#2 (permalink)  
Old 07-19-2009, 12:10 AM
Junior Member

Lauwvdh is on a distinguished road
Default Re: Certificaat aanvragen tutorial (hack dan je i8910 met HelloOx 1.03)

ok, mss echt n hele domme vraag maar goed..

Waarom zou ik programma's willen signen? zijn het dan programmas waar je anders voor zou moeten betalen ofzo?

Groet
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Reply With Quote
  #3 (permalink)  
Old 07-19-2009, 11:14 AM
Senior Member

gnusmas8910HD is on a distinguished road

Quote:
Originally Posted by Lauwvdh View Post
ok, mss echt n hele domme vraag maar goed..

Waarom zou ik programma's willen signen? zijn het dan programmas waar je anders voor zou moeten betalen ofzo?

Groet
ja, en soms zijn het programma's die één persoon mag installeren mits het zijn eigen IMEI is.
Zie het als een zegel die aangeeft dat jij alleen het gebruikt en niet gehacked is.
Veel software die je zou vinden staat als unsigned omschreven.
Reply With Quote

#4 (permalink)  
Old 07-19-2009, 12:47 PM
Senior Member

Migugu is on a distinguished road

Hebt aangevraagd, nu nog wachten...
Reply With Quote
  #5 (permalink)  
Old 07-19-2009, 02:53 PM
GIR's Avatar
GIR GIR is offline
Senior Member

GIR is on a distinguished road

Jammer dat je mijn kritiek weg moest halen. Ook leuk dat je nu wel een link naar je bron erbij hebt gedaan.

Anyweg om mijn laatste post nog eens te herhalen. In de regels staat
Quote:
Gelieve geen:
applicaties en spellen welke zijn gekraakt/gehacked.
En nou begin jij als mod een thread juist om dit. Dan begin ik me toch een paar dingen af te vragen, zoals hoe zit het nou met die regels? En in hoeverre heeft de mod verstand van zaken?

Claims als:
Quote:
ja, en soms zijn het programma's die één persoon mag installeren mits het zijn eigen IMEI is.
Klopt niet echt helemaal he?

Als je mensen gaat vertellen hoe ze hun telefoon software moeten hacken dan moet je ook de verantwoording dragen en ze wijzen op eventuele risico's die het met zich mee brengt. Een simpele verwijzing naar een certificaat en Hello0X is niet voldoende.

Mijn orginele post (die ene die jij weg moest halen) ging er over hoe niet kompleet de informatie is die jij geeft en dat je dat juist niet moet doen.

Maar goed het hek is nu van de dam en als jij het niet doet, doe ik het wel even.

Mensen luister even.

De software van je telefoon heeft een paar beveiligingen ingebouwd, dit certificaat gebeuren is een van die beveiligingen. Een certificaat zegt op welke toestellen bepaalde software geïnstalleerd mag worden, of er niks is veranderd aan de software en wat het software mag doen. Zoals, als er in het certificaat niet wordt gezegd dat de software de SMS functies mag benaderen dan kan deze software de SMS functie niet benaderen en dus ook geen SMS'jes sturen, zo ook voor andere functies van de telefoon.

Dit hebben ze gedaan om virussen en malware te voorkomen, dit is ook de enige reden waarom meer niet.

Als je als software producent software wilt uitbrengen voor Symbian moet je eerst een certificaat bemachtigen. Dit doe je door je software te geven aan Symbian (of eigenlijk een dochter van Symbian, Symbian Signed) die gaan even controleren wat de software allemaal doet en als het goed is dan geven ze een certificaat voor dat pakket (belangrijk want als er iets veranderd aan het pakket is het certificaat niet meer geldig dus moet je een nieuw certificaat bemachtigen). Een certificaat bemachtigen voor Symbian kost dan dus ook geld wat effectief de freeware scene de kop heeft afgehakt, je zult ook geen of weinig gratis applicaties vinden voor Symbian, het is allemaal betaald vanwege dat certificaat.

Maar goed, zoals ik al zei zegt dat certificaat ook iets over het pakket. Je kunt niet knoeien met de software want als je ermee knoeit dan is het certificaat niet meer geldig dus kun je het niet meer installeren. Dit tot de ergernis van de hacker/cracker gemeenschap want gekraakte applicaties kun je dus niet meer installeren. Daar hebben ze dus een paar trukjes op bedacht.

Gekraakte applicaties worden meestal unsigned (of signed met een ander root certificaat maar dat is iets heelerg kompleks en daar ga ik nu even niet op in) geleverd, dus er zit geen certificaat aan vast. Je kan doen wat je wilt maar je telefoon zal weigeren om dat te installeren. Je moet dan op een of andere wijze zien dat je dat pakket signed krijgt.

Nou geeft Symbian dus publisher certificaten uit voor pakket die de verkoop in gaan maar ook developer certificaten voor mensen die aan het ontwikkelen zijn. Met zo'n developer certificaat kun je zelf je eigen applicatie signen wat betekent dat je applicatie altijd werkt maar wel op je eigen telefoon. Vroeger kun je gratis zo'n developer certificaat bemachtigen maar toen mensen massaal misbruik maakte (waarvan ik eentje ben) van deze regeling om gekraakte apps te installeren hebben ze dat ook stil gelegd. Developer certificate zijn tegenwoordig ook tegen betaling en een toelating procedure.

Nou is het zo dat sommige sites developer certificaten aanbieden voor niks, het gaat dan om gestolen root certificaten of om gehackte certificaten. Meestal gaat het om Chinese sites zoals imobile of OPDA, want daar zijn ze toch niet zo nauw met dit soort zaken. Je kan dan via die sites gratis een developer certificaat aanvragen en met dat developer certificaat je applicatie signen. Er zijn ook mensen die door de toelating procedure zijn en die zo een certificaat aanbieden MAAR zodra symbian er achter komt dat je misbruik maakt van de certificaten server dan sluiten ze je af. Er zijn dus meerdere methodes om een certificaat te bemachtigen en imobile is de laatste (nog werkende) methode (er is nog een andere methode van Drakarious maar die is zeer complex)

Jah leuk dat je een developer certificaat hebt want je kan nu dus ineens gekraakte applicaties installeren op je telefoon maar je moet wel voorzichtig zijn.

Zoals ik al zei gaat het hier om een developer certificaat, een certificaat voor ontwikkelaars. Deze certificaten geven de software volledige toegang tot de hardware van je telefoon. Dus als je even niet oplet en je installeert iets waar malware of een virus in zit dan is het gebeurd.

Buiten dit heb je nog een paar andere beveiligingen op je telefoon. Je hebt een paar tools op internet die die beveiligingen kunnen omzeilen of deactiveren, maar om deze tools te kunnen installeren heb je dus wel eerst een developer certificaat nodig. hello0X is de populairste "tool". ik zeg "tool" want dat is het dus niet! De maker van Hello0X heeft tools gecombineerd in een pakket en een geautomatiseerd process aan gehangen zodat als je Hello0X installeert en uitvoert je in een klap een helemaal gehackte telefoon hebt. Dus geen gezeik met certificaten maar ook andere dingen.

Het probleem is dan dus dat de beveiliging van je telefoon er helemaal af ligt en tenzij je precies weet waar je mee bezig bent raad ik het ook niet aan om dit te doen want de kans dat je ooit malware of een virus binnen krijgt is groot (je doet het immers om gekraakte apps te installeren en dat zit niet altijd even soeps) en als je even niet oplet dan kun je zo je hele operating system weggooien dan doet je telefoon het niet meer.

Dus mensen als je niet weet wat je doet en je hebt het niet nodig maar je wilt toch gekraakte apps installeren dan laat het bij dat certificaat zitten en ga niet spelen met dingen als Hello0X want je doet dingen waar je de ballen niet van snapt en dat kan heelerg snel heelerg fout gaan.

Als je eenmaal een certificaat hebt van die site en je hebt een app (sis of sisx bestand) welke je wilt signen dan moet je dat certificaat en die app op een of andere wijze samen voegen. Het makkelijkste doe je dat met SignSIS.
http://www.gosymbian.com/SSIS_download.html

DevCert = .cer bestand
KeyFile = .key bestand
Key = kun je leeg laten
Input.sis(x) = bestand wat je wilt signen
Output.sis(x) = uiteindelijk bestand
De rest zijn leuke opties, kun je mee spelen maar laat het gewoon zo staan is het handigst.

Als je dit alles hebt ingevuld dan druk je op de "SignSIS!" knop en voila je app is signed dus kun je het op de normale wijze installeren. Als je niet weet hoe je een app moet installeren (Nou jah! Wat doe je hier dan nog?) dan kun je dat doen door Samsung PC Suite op je PC te installeren of je gooit het sis(x) bestand via bluetooth over naar je telefoon en voert hem daar uit met bestandsbeheer.

Suc6 en drink met maten.
Reply With Quote
  #6 (permalink)  
Old 07-20-2009, 01:12 AM
Senior Member

Thnx voor de info GIR

Is het mogelijk dat ik na een hele dag (van 10:47 tot 2:12u) nog steeds geen Certificaat heb kunnen in ontvangst nemen ?
Reply With Quote
  #7 (permalink)  
Old 07-20-2009, 03:06 AM
GIR's Avatar
GIR GIR is offline
Senior Member

GIR is on a distinguished road

Quote:
Originally Posted by Migugu View Post
Thnx voor de info GIR

Is het mogelijk dat ik na een hele dag (van 10:47 tot 2:12u) nog steeds geen Certificaat heb kunnen in ontvangst nemen ?
Het duurt een paar dagen voor dat ze een certificaat voor je aanmaken. Na je je IMEI bij imobile hebt opgegeven kom je op een pagina terecht waar ze een geschatte tijd geven, bij mij was het 3 dagen. OPDA deed er ongeveer een week over. Gewoon wachten en regelmatig de site controlleren, meer kun je niet doen.
Reply With Quote
  #8 (permalink)  
Old 07-20-2009, 05:48 PM
Senior Member

Oh ja, nu zie ik het ... Ik krijg mijn certi overmorgen
Reply With Quote
  #9 (permalink)  
Old 07-20-2009, 08:51 PM
Junior Member

heavy is on a distinguished road

Duidelijke uitleg over het één en ander THNKS.
Reply With Quote
  #10 (permalink)  
Old 07-23-2009, 11:53 AM
Junior Member

Lauwvdh is on a distinguished road

zeer duideijke uitleg GIR, dankjewel! fijn dat je hier even de tijd voor neemt. Kun je mss een voorbeeld geven van een app die bijvoorbeeld geblokkeerd is, en die je eerst moet signen voordat je dat kan installeren? en misschien mag je dat hier niet zeggen ofzo, maar waar haal jij je apps vandaan?

dankje

edit: het is dus wel veilig mn IMEI naar imobile te sturen? thanks
Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules